Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Ska få spelbolaget att växa i Sverige

Publicerad: 25 februari 2015, 09:27

Care of Haus ska utveckla Ladbrokes reklamkoncept "From England with love"

Det brittiska spelbolaget Ladbrokes väljer Care of Haus som ny byråpartner på den svenska marknaden efter en pitch där flera byråer var inbjudna.


Care of Haus huvuduppdrag blir att stötta Ladbrokes i spelbolagets kommande expansion i Sverige. Reklambyrån kommer bland annat jobba med att förnya det mångåriga reklamkonceptet "From England with love".

Det första resultatet av det nya samarbetet kommer att rullas ut i slutet av mars.  

– Ladbrokes är ett mycket omtyckt varumärke och vi ser verkligen fram emot att återlansera det i Sverige. Vi tror verkligen att Ladbrokes kan bli framgångsrikt på den ganska galna svenska spelmarknaden, säger Care of Haus creative director Andreas Östman i ett pressmeddelande.

I Sverige samarbetar Ladbrokes sedan tidigare med mediebyrån Mash och produktionsbolaget ProLounge som kommer att producera den första nya reklamfilmen.

– Vi är jätteglada över att få börja jobba ihop med Care of Haus på den svenska marknaden. Arbetsgruppen har visat sig vara uppmärksam, kreativ och samarbetsvillig och det känns som att vi verkligen har hittat en partner, säger Guy Tal, head of offline marketing på Ladbrokes i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.