Byråval
Skånemejerier utökar samarbetet med Socialview
Publicerad: 20 mars 2017, 08:38
Björn Sederblad, VD Skånemejerier och Marcus Smith, VD SocialView.
Skånemejerier förlänger och utökar sitt samarbete med SocialView.
SocialView har under två år tid hanterat varumärket Lindahls Kvarg kommunikation i sociala medier, nu utökar man samarbetet till Skånemejeriers samtliga varumärken. Uppdraget kommer framöver inkludera löpande strategi, produktion, annonsering och total närvaro för alla Skånemejeriers varumärken samt för BRAVO Juice, Allerums Ostar och Lindahls Salakis.
– Tillsammans med SocialView tar vi steget från en ledande position inom sociala medier till marknadens starkaste. Den marknadsaktör som inte hänger med nu och gör sitt sortiment tilltalande för Millennials och Generation Z kommer att gå en svår framtid till mötes, säger Björn Sederblad, VD på Skånemejerier.
Samarbetet mellan Skånemejerier och SocialView inleddes efter att SocialView tog hem förstapriset i "The Social Media Show Off" där vinsten var ett årskontrakt för hanteringen av Lindahls Kvargs sociala medier.
– Det känns fantastiskt att Skånemejerier utökar sitt förtroende för oss. Vi har onekligen etablerat en stark relation till varandra och det blir en riktigt rolig utmaning att få vidareutveckla alla deras varumärken i sociala medier, säger Marcus Smith, VD på SocialView.
SocialView har sedan tidigare kunder som O'Learys, LRF och Kiviks Musteri.
Projektgrupp SocialView:
VD & kundansvarig, Marcus Smith
Kundansvarig & projektledare Skånemejerier & Allerums Ostar - Sofia Hult
Projektledare BRAVO Juice - Joakim Harriesson
Projektledare Lindahls Kvarg & Lindahls Salakis - Alexander Johansson