Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Skansen klar med upphandlingen – byrån får fortsatt förtroende

Publicerad: 11 juli 2022, 07:18

Foto: Anna Hugosson

Skansen ska samla varumärket och sätta en ny kommunikationsstrategi, något de kommer göra i samarbete med Garbergs.


Ämnen i artikeln:

GarbergsOffentliga upphandlingarSkansenNyheter

I maj berättade Resumé att Skansen gett sig ut i upphandling efter en ny kommunikationsbyrå. Nu står det klart att Garbergs, som hade avtalet innan upphandlingen, får fortsatt förtroende. Inom ramen för det nya avtalet är tanken att parken ska samla ihop varumärket och ta fram en mer enhetlig kommunikationsstrategi. Avtalet är värt 1,5 miljoner kronor med en maximal avtalstid på fyra år. Timpriset är fast och uppgår till 1000 kronor.

– Vi är glada över det stora intresset för Skansen och fick in många bra anbud. Efter inläsning och möten med de byråer som gick vidare föll valet på Garbergs. Det var den byrå som mötte våra utvärderingskriterier bäst, säger Yvonne Nordlind, Marknadschef på Skansen.

Under den förra avtalsperioden tog Garbergs och Skansen bland annat fram konceptet ”130 år av hantverk”, ett koncept som bland annat belönats med en förstaplats i Månadens design och nominerades i såväl Guldägget som i internationella One Show.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.