Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Skånska Byggvaror inleder samarbete med Glory Days

Publicerad: 7 Maj 2020, 08:02

Skånska Byggvaror vill bli mer innehållsdrivna och inleder därför ett samarbete med contentbyrån Glory Days.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerGlory Days

Skånska Byggvaror grundades 1965 och omsatte 485 miljoner kronor i det senaste bokslutet från 2018. Under senare år har företaget fokuserat på segmenten uterum och växthus, men har även erbjudande inom fönster, dörrar och förvaring. Skånska Byggvaror har kontor i Ängelholm och Solna.

Skånska Byggvaror och Glory Days inledde samarbetet i början av året och har redan hunnit med en rad projekt tillsammans – både rörliga produktioner, kataloger och innehåll för digitala kanaler. Innehållet har fått positiv respons och gett bra effekt hos målgrupperna. 

– Vi vill inspirera våra hemmafixande kunder ännu mer än vad vi gör i dag. Ett starkt verktyg för att lyckas med det är content marketing. Vi tror mycket på att arbeta med de redaktionella verktygen, säger Anna van Alphen, CMO på Skånska Byggvaror i en kommentar. 

Glory Days bildades 2010 och har kontor i Stockholm och Göteborg. Företaget arbetar med kunder såsom Axelent, Universum, Axel Johnson International, Swedish Match, Scorett och AniCura. I det senaste bokslutet omsatte byrån 20 miljoner och gjorde 2 miljoner i vinst (EBIT). 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ContentbyråerGlory Days

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.