Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Skellefteå Kraft väljer Volt

Publicerad: 3 mars 2017, 07:55

Från vänster till höger: Ann-Katrin Högdahl, Jörn Arnell, Catarina Hägglund och Henrik Stampe

Efter att ha lämnat Åkestam Holst och gått ut i pitch väljer energibolaget Skellefteå Kraft nu Volt som reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Skellefteå KraftVoltByråval

Efter fyra år som kund till Åkestam Holst går Skellefteå Kraft nu vidare till Volt. Samarbetet med Åkestam Holst renderade i kampanjer som "Energilåten" och "För dig som älskar energi men vill slippa tänka på el". I början av 2017 gick dock Skellefteå Kraft ut i pitch, en pitch som Volt gick vinnande ur.

– Energibranschen går just nu igenom en av de största förändringarna sen avregleringen och vi behöver en partner som kan arbeta med oss i den förändringen. Branschen förändras och vi med den, därför var det ett bra läge att gå ut i pitch, säger Ann-Katrin Högdahl, Marknadskommunikationschef på Skellefteå Kraft.

Det som fällde avgörandet i valet av Volt var enligt Skellefteå Kraft byråns förståels för hur man når ut till kunder med digitalt köpbeteende.

– Vi är glada över förtroendet. Nu börjar det hårda jobbet, säger Jörn Arnell, Projektledare på Volt.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.