Byråval
Slagkryssaren byter namn och kostym – Neumeister bakom nytt koncept
Publicerad: 14 juli 2022, 08:00
Neumeister har tagit fram både varumärkesstrategi och visuell design för Skry.
Mjukvaruutvecklaren Slagkryssaren, med kunder som SAS, Spotify, Ving och Nordnet, byter namn till Skry och förnyar i samband med detta varumärkets identitet.
Neumeister har tagit fram både varumärkesstrategi och visuell design för Skry.
Skry, tidigare Slagkryssaren, grundades 2009 och har i dag kontor i Stockholm, London och Berlin. På drygt 10 års tid har företaget blivit en av de tongivande mjukvaruutvecklarna på marknaden.
Under våren tog de in Neumeister som strategisk designpartner.
– Skry brinner verkligen för det de gör, det är ett teknikälskande företag som tar fram nytänkande, skräddarsydda lösningar. I den nya identiteten ville vi fånga dubbelheten – noggrannheten och kunskapen, men också det lekfulla och överraskande, säger Anders Stockman, ansvarig designer för projektet på Neumeister.
Arbetsgrupp
Neumeister:
Peter Neumeister, creative cirector
Hélène Mellander Holm, production manager
Anders Stockman, cesigner
Björn Kongslöv, final art
Skry:
Markus Pihl, CEO
Lukas Arvidsson, UX/UI Designer