Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Slagkryssaren byter namn och kostym – Neumeister bakom nytt koncept

Publicerad: 14 juli 2022, 08:00

Neumeister har tagit fram både varumärkesstrategi och visuell design för Skry.

Mjukvaruutvecklaren Slagkryssaren, med kunder som SAS, Spotify, Ving och Nordnet, byter namn till Skry och förnyar i samband med detta varumärkets identitet.


Ämnen i artikeln:

NeumeisterNyheter

Neumeister har tagit fram både varumärkesstrategi och visuell design för Skry.

Skry, tidigare Slagkryssaren, grundades 2009 och har i dag kontor i Stockholm, London och Berlin. På drygt 10 års tid har företaget blivit en av de tongivande mjukvaruutvecklarna på marknaden.

Under våren tog de in Neumeister som strategisk designpartner.

– Skry brinner verkligen för det de gör, det är ett teknikälskande företag som tar fram nytänkande, skräddarsydda lösningar. I den nya identiteten ville vi fånga dubbelheten – noggrannheten och kunskapen, men också det lekfulla och överraskande, säger Anders Stockman, ansvarig designer för projektet på Neumeister.

Arbetsgrupp

Neumeister:

Peter Neumeister, creative cirector

Hélène Mellander Holm, production manager

Anders Stockman, cesigner

Björn Kongslöv, final art

 

Skry:

Markus Pihl, CEO

Lukas Arvidsson, UX/UI Designer

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Ämnen i artikeln:

NeumeisterNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.