Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Smartline väljer Aoki för kommunikationsuppdrag

Publicerad: 8 november 2018, 09:09

Skärmbild från lanseringsfilmen "Follow the Flow"

Smartline har gett Aoki uppdraget att lansera ljuskonceptet "Flow".


Ämnen i artikeln:

Byråval

"Flow" är en produktserie bestående av fjärrstyrda timers och ljuskällor med inbyggda timers, dimmer och varm-och-kall-inställning. Aoki har arbetat med att kommunikationen ska skifta fokus från teknikbaserad till livsstilsbaserad. Speciellt fokus har man lagt på att visa nyttan med produkterna och visa vad de tillför kundens livsstil.

– Vi har gjort en välbehövlig resa med varumärket Smartline. Vi vågar ta en egenpositionering vilket gör oss unika. Nu är vi rustade för att ta oss an marknaden och vi siktar högt!, säger Karin Abrahamsson, marknadschef för Proove AB (Proove AB äger varumärket Smartline), i ett pressmeddelande.

I lanseringen ingår nya förpackningar i naturkartong, med illustrationer och pictogram, samt generellt en ny tonalitet, där Smartline som varumärke fått ett kaxigare och ledigare sätt att prata. Ingår gör även en lanseringsfilmen "Follow the flow" för Smartines nya ljuskoncept:

Ämnen i artikeln:

Byråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.