Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Snabbväxande byggtechbolaget Next får nytt varumärke

Publicerad: 4 april 2022, 12:11

Ulrika Berg på Next driver en ny varumärkesidentitet med Silver.

Foto: Next

Designbyrån Silver har inlett ett samarbete med Saas-bolaget Next för att ta fram varumärkesstrategi, varumärkesidentitet och kommunikationskoncept.


Ämnen i artikeln:

Silver

Next grundades 2014 och tillhandahåller molnbaserade lösningar inom affärssystem och projektverktyg för bygg- och entreprenadbranschen. De växer nu snabbt med tre Sverigekontor, verksamhet i Norge och Storbritannien sedan 2021 – vilket inneburit en knapp fördubbling av personalstyrkan. 

Nu lanseras en ny varumärkesidentitet, tillsammans med byrån Silver. Tanken är att varumärkesidentiteten ska gå i linje med en ny vision och satta framtidsmål med målsättningen att skapa tydlighet i avsändare, budskap och produktportfölj. 

– Vi banar ny mark och skapar nya arbetssätt för en hel bransch. Det fångas i vårt nya varumärkeskoncept ”Building new ways” och det lokala budskapet ”Det nya sättet att bygga”. Vi vill inte bara bidra till våra kunders digitalisering utan också till ett mer effektivt och lönsamt byggföretagande. Vår nya identitet tycker jag andas att vi är ett framåtlutat techbolag och marknadsledare utan att vi tappar vår byggsjäl – den långa erfarenhet av byggbranschen som våra kunder värderar så högt, säger Ulrika Berg, Chief Marketing Officer på Next.

Om Next

Next finns till för de som driver och verkar inom små och medelstora byggföretag som vill få bättre resultat av sitt arbete. I produktportföljen återfinns Next  Project, Byggsamordnaren, Checkd och Byggplanen. Koncernen har i dag över 100 anställda med bred branscherfarenhet och bildar en marknadsledande aktör med upp mot 3000 kunder och över 45 000 användare i hela Norden, Tyskland samt Storbritannien.

 

Ämnen i artikeln:

Silver

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.