Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 15 mars 2022, 09:34
Mehrnaz Bejne, vd på Garbergs klickade med Barbara Wallin Hedén, marknadschef på Snapchat
Foto: M.Najeb Albakar
Garbergs blir byrån som ska göra Snapchat ännu mer populärt på den svenska marknaden.
– Det blev helt enkelt kärlek vid första ögonkastet och vi är jättetaggade på att komma i gång. Det sa klick med teamet på Garbergs direkt och idéerna var så bra att vi faktiskt sa ja i sittande möte. säger Barbara Wallin Hedén, marknadschef på Snapchat Sverige, i ett pressmeddelande.
Snapchat har över 3 miljoner svenska användare varje dag och tjänsten växer i Sverige. Ett av samarbetets mål är att lyfta fram Snapchats världsledande AR-funktioner.
– Känns det lätt är det ofta rätt. Det är ett enormt spännande varumärke och ett team med mycket energi och vi ser fram emot att lansera roliga och smarta kampanjer tillsammans, säger Mehrnaz Bejne, vd och projektledare på Garbergs, i samma pressmeddelande.
Mehrnaz Bejne, projektledare
Anna Alfonzetti, produktionsledare
Torun Bergholm, planner
Martin Baude, AD
Lina Bergman, copywriter
Maja Nylund, designer
Iris Rylander, content creator