Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Social Industries blickar utomlands

Publicerad: 16 september 2016, 11:57

Emma Blom är vd för Social Industries.

Emma Bloms byrå Social Industries växer. Nu anställer de från DDB och kompanjonen Acne. Samtidigt får de sin första internationella kund som gör en stor satsning på influencer marketing.


Ämnen i artikeln:

Social IndustriesEmma Blom

Det var vid årsskiftet som Emma Blom startade Social Industries i samarbete med kommunikationshuset Acne.

Nu får de sin första internationella kund i det tyska modemärket Wunderkind. Uppdraget innebär att Social Industries skapar något de kallar för ett "House of Wunderkind" där bloggare och Instagram-profiler blir en del av varumärket.

– Det här är ett nytt sätt att jobba med bloggare. Istället för att köpa ett antal inlägg i en bloggares kanaler så låter vi ett varumärke agera plattform, där bloggarna i sin tur publicerar innehåll, säger Emma Blom, vd på Social Industries, i ett pressmeddelande.

Samarbetet startar i samband med Wunderkinds modevisning i Milano den 22 september.

– Det här samarbetet ser vi som en del i en större internationell expansion. Det är ett väldigt internationellt innehåll i sociala medier. Användarupplevelser är inte knutna till en marknad. Där tror jag att vårt sätt att arbeta ger oss ett försprång mot andra reklambyråer, säger Emma Blom.

Samtidigt anställer de Richard Simon som account director, som närmast kommer från DDB Stockholm. Dessutom har de lagt vantarna på Elin Roslund från Acne som blir media manager.

Ämnen i artikeln:

Social IndustriesEmma Blom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.