fredag3 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Socialminds och Live Nation fortsätter samarbetet

Publicerad: 3 oktober 2018, 12:05

Adam Holmstrand (Live Nation), Lina Åhman (Socialminds), My Söderholm (Socialminds), Peter Uksila (Live Nation), Ebba Lindblom (Socialminds), Anna-Clara Olofsson (Live Nation)

Foto: Fredrik Göras

Socialminds får fortsatt förtroende att sköta Live Nations sociala medier kopplade till Melodifestivalen.

Ämnen i artikeln:

SocialmindsLive NationByråval

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Samarbetet mellan Live Nation och sociala medier-byrån Socialminds och Live Nation inleddes under förra årets Melodifestival. Socialminds skötte då Live Nations sociala kanaler för att sprida "kunskap och engagemang" kring Melodifestivalen.

– Vi la snabb till Musical.ly i mixen vilket blev en riktigt lyckoträff. På sex veckor fick över över 75 000 följare på kontot och engagemanget från följarna var över all förväntan. Det finns så mycket bra innehåll där ute och den här typen av kanaler är på pricken för målgruppen, säger My Söderholm, vd på Socialminds.

I år kommer även Socialminds att ta fram innehåll till Live Nations app Melfest Live.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev