Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Socialminds och Live Nation fortsätter samarbetet

Publicerad: 3 Oktober 2018, 12:05

Adam Holmstrand (Live Nation), Lina Åhman (Socialminds), My Söderholm (Socialminds), Peter Uksila (Live Nation), Ebba Lindblom (Socialminds), Anna-Clara Olofsson (Live Nation)

Foto: Fredrik Göras

Socialminds får fortsatt förtroende att sköta Live Nations sociala medier kopplade till Melodifestivalen.


Ämnen i artikeln:

SocialmindsLive NationByråval

Samarbetet mellan Live Nation och sociala medier-byrån Socialminds och Live Nation inleddes under förra årets Melodifestival. Socialminds skötte då Live Nations sociala kanaler för att sprida "kunskap och engagemang" kring Melodifestivalen.

– Vi la snabb till Musical.ly i mixen vilket blev en riktigt lyckoträff. På sex veckor fick över över 75 000 följare på kontot och engagemanget från följarna var över all förväntan. Det finns så mycket bra innehåll där ute och den här typen av kanaler är på pricken för målgruppen, säger My Söderholm, vd på Socialminds.

I år kommer även Socialminds att ta fram innehåll till Live Nations app Melfest Live.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.