Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Sökes: Ny kreativ byrå

Publicerad: 5 Juni 2017, 13:38

Blocket letar ny kreativ partner genom att annonsera på egna sajten.


Ämnen i artikeln:

ByråvalBlocket

Efter höstens rebranding letar Blocket en ny kreativ samarbetspartner. Och man väljer att göra det genom en klassisk Blocket-annons. "

"Vi på Blocket vet att det finns massor med riktigt bra kreativa byråer i Stockholm. Vi hoppas på att hitta en som skulle vilja blir vår partner i att skapa innehåll och kommunikation som folk vill konsumera – om och om igen" skriver de i annonsen.

Cecilia von Krusenstierna är marknadschef på Blocket.

– Blocket har tidigare använt den egna sajten för att få spridning på olika kampanjer. Det är även många annonsörer som hör av sig och vill använda Blocket-annonser som rena annonsytor så det här tilltaget kändes helt naturligt, berättar hon.

Den vinnande byrån kommer att arbeta inom konceptet "Länge leve bra saker" och von Krusenstierna menar att de vill jobba med både nedslag och löpande kommunikation inom konceptet.

– Vi vill komplettera vår kommunikation med en typ av innehåll som gör att folk vill ta del av det, snarare än att bara trycka ut vanlig reklam. Hela Blocket är en enda stor pulltjänst och vi vill att vår kommunikation ska spegla det.

Jakten efter en ny byrå pågår redan nu och enligt von Krusenstierna är de mer ute efter en kompis snarare än ett vanligt byråsamarbete.

– Förmodligen kommer vi inte välja en riktigt stor byrå. Vi är en liten marknadsavdelning som känner vår produkt väldigt väl och letar efter en samarbetspartner snarare än en byrå som spottar ur sig färdiga ideer en gång i kvartalet, avslutar hon.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråvalBlocket

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.