Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

SOS Barnbyar nytt gratisuppdrag för DDB

Publicerad: 24 September 2014, 12:52

Hjälporganisationen SOS Barnbyar och DDB Stockholm har inlett ett samarbete där reklambyrån blir huvudbyrå för organisationen. Åkestam Holst slutar därmed att jobba för SOS Barnbyar efter fyra år.


Ämnen i artikeln:

Maria ZivDDBSOS BarnbyarByråvalPelle JosephsonPer Schlingmann

- Vi ville hitta en ny långsiktig partner efter några lyckosamma år med Åkestam. Under vårt arbete med att hitta en ny byrå fastnade vi för DDB. Vi bedömde att energin, kreativiteten och personkemin fanns där, säger Elisabet Stahlenius, kommunikationschef för SOS Barnbyar i en kommentar.

DDB har tidigare jobbat med Stockholms Stadsmission och presenterade kampanjen "You´ll never wear that again" under förra året – kampanjen fick inte bara priser i Spinn och Lovie Awards, utan blev även uppmärksammad av CNN och Financial Times.

-Det blev tydligt direkt när vi träffades att organisationen styrs av väldigt professionella och drivna personer som har ovanligt djup kunskap om sin verksamhet. Vi kommer lära oss av samarbetet, samtidigt som vi kommer bidra med vår kunskap och vårt engagemang, säger Pelle Josephson, kundansvarig på DDB Stockholm.

SOS Barnbyar riktar sig till föräldralösa, övergivna och på andra sätt utsatta barn över hela världen.

Organisationen samlade in drygt 300 miljoner kronor i Sverige under 2013.

Moderaternas tidigare partisekreterare Per Schlingmann och Oriflames kommunikationsdirektör Maria Ziv är några av styrelsemedlemmarna.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.