Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

SOS Barnbyar väljer Oakwood

Publicerad: 10 mars 2017, 14:27

Sebastian Broms, Oakwood, och Karin Bill på SOS Barnbyar.

SOS Barnbyar väljer Oakwood som ny digital partner.


Ämnen i artikeln:

SOS BarnbyarOakwoodByråval

Efter byråpitch väljer välgörenhetsorganisationen SOS Barnbyar Oakwood som digital kommunikationspartner. Arbetet innefattar kreativt och strategisk arbete för att utveckla SOS Barnbyars digitala närvaro.

– Vi är otroligt glada över att ha fått förtroendet från SOS Barnbyar att utveckla deras digitala närvaro. De är inte bara en organisation som genomför ett livsviktigt arbete för utsatta barn runt om i världen, utan också en engagerad samarbetspartner. Det känns väldigt spännande och viktigt att få vara med och utveckla deras digitala transformation, säger Sebastian Broms, grundare av Oakwood.

Arbetet med Oakwood har redan inletts.

– I Oakwood har vi hittat en digital byrå som visar ett oerhört engagemang för vår verksamhet, och även vågar utmana oss. Valet av en strategisk partner ska inte vara lätt, men Oakwood kändes som ett självklart val med sin kombination av teknisk kunskap, kompetens inom kommunikation och sist, men inte minst, väldigt härliga människor, berättar Karin Bill, kommunikationschef på SOS Barnbyar.

Oakwood har sedan tidigare kunder som Universal Music, Blocket och Toca Boca.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

SOS BarnbyarOakwoodByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.