Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Specsavers väljer OMD

Publicerad: 11 November 2014, 14:13

Specsavers gick nyligen ut i en pitch för att hitta en ny mediebyrå. Nu står det klart att optikkedjan väljer Omnicom Media Group, som påbörjar arbetet efter årsskiftet.


Ämnen i artikeln:

SpecsaversOMDByråvalMediebyråer

I år firar Specsavers tio år i Sverige och vill utvidga sin verksamhet.

– OMD har den rätta kompetensen för att ta oss vidare i vår utveckling. Vi har samma kultur och jag är övertygad om att vi kommer nå långt med detta nya strategiska samarbete, säger Marita Bertilson, marknadschef på Specsavers Sverige, i en kommentar.

E-handel och digital marknadsföring är något OMD vill prioritera i arbetet med sin nya kund.

– Vi är otroligt glada för vårt nya samarbete med Specsavers, säger Peter Gottfredsen, nordisk vd på OMD, i en kommentar.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.