Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Spoon vinner Umeå universitet

Publicerad: 4 Januari 2021, 13:59

Elektronmikoskopi på Umeå universitet.

Foto: Mattias Pettersson

Spoon blir ny kommunikationspartner till Umeå universitet, med fokus på strategi, konceptualisering och produktion. ”Det är alltid en utmaning att kombinera det strikta ramverk som lagen om offentlig upphandling innebär med en kreativ utvärdering”, säger Gunilla Stendahl, enhetschef vid Umeå universitets kommunikationsavdelning.


Ämnen i artikeln:

SpoonPeople People PeopleOh MyTrickleByråval

Nu står det klart att contentbyrån Spoon tillsammans med systerbyråerna Oh My och Trickle, en del av byrånätverket People People People, blir ny kommunikationspartner till Umeå universitet. 

Det nya uppdraget beskrivs i ett pressmeddelande som brett, då det omfattar både strategi, konceptualisering och produktion. Arbetet kommer att ske nära universitetets egen kommunikationsavdelning, och kommer att fokusera på befintliga och potentiella studenter. 

– Vi är riktigt nöjda med resultatet av vår upphandling. Vi har fått en byrå med bredd och spets och dessutom en koppling till Norrland, säger Gunilla Stendahl, enhetschef vid Umeå universitets kommunikationsavdelning, och fortsätter:

– Det är alltid en utmaning att kombinera det strikta ramverk som lagen om offentlig upphandling innebär med en kreativ utvärdering, men det blir också ett stresstest på båda parters engagemang och struktur. Vi ser fram emot ett spännande och utvecklande samarbete framöver.

Den första kommunikationsutmaningen som Spoon nu möter är hur Umeå universitet ska begränsa smittspridningen bland studenterna. Förra veckan togs beslutet att begränsa närvaron på campusområdet fram till sommaren. Samtidigt mår många studenter dåligt av den påtvingade ensamheten. 

– Vi är förstås superglada över att få det här förtroendet. Att få utveckla kommunikationen för ett så stort lärosäte är både utmanande och utvecklande, inte minst under en stor pandemi. Men vi är övertygade om att vi i hög grad kan bidra till att få studenterna att känna sig mindre ensamma samtidigt som de följer restriktionerna, säger Fredrik Arvidsson, kundansvarig på Spoon.

Läs mer: Real Agency Group byter namn till People People People 

 

Arbetsgrupp Spoon

Fredrik Arvidsson, kundansvarig 

Niclas Wikström, övergripande projektledare (Oh My)

Helena Kämpfe Fredén, strateg

Julia Rimmerfeldt, operativ projektledare

David Larsson, digital distribution (Trickle)

David Linder, creative director

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.