Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Spoon vinner Volvo

Publicerad: 14 maj 2014, 12:31

Foto: Från Volvos #Madebysweden-kampanj med Robyn

Content-byrån Spoon har vunnit uppdraget att göra det svenska kundmagasinet för Volvo Personbilar. Upplagan blir drygt en halv miljon.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerByråvalSpoonRasmus Winther

Magasinet riktar sig till Volvokortsinnehavare och nybilsägare. Det ska  innehålla information om nya bilmodeller, praktiska tips för bilägare  och reportage om livet med en Volvo.

– Tryckt  kommunikation är fortfarande ett viktigt media för oss. Men vi kände att  vi behövde förnya oss och ge våra kunder mer information och  inspiration format kring vad Volvos varumärke står för, säger Åsa Borg,  marknadsdirektör på Volvo Personbilar Sverige i en kommentar.

Volvos partners integreras i magasinet.  Man även öppen för externa annonsörer via annonsombudet Mediahuset.

Forsman  & Bodenfors tar också fram en månatlig kampanjfoldrar med tydliga  kopplingar till digitala kanaler som volvocars.se och sociala medier.

–  Volvo Personbilar är inne i en väldigt spännande fas och det smittar av  sig på hela processen, säger Rasmus Winther, account manager på Spoon i  en kommentar.

Det första numret av magasinet släpps i september.

Volvo Personvagnar är majoritetsägt av kinesiska Geely.

Arbetsgrupp Spoon:
Anders Härnqvist, Creative Director
Mattias Lövström, Art Director
Jonas Franzén, Editor
Rasmus Winther, Account Manager

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.