Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Spotlight ska stärka Mathems varumärke

Publicerad: 4 juni 2021, 07:37

Foto: Mathem

Mathem har efter en upphandling valt Spotlight som kommunikationspartner inom pr-området.


Ämnen i artikeln:

MathemByråvalSpotlightPR

Som ny byråpartner inom pr blir Spotlights uppdrag blir att stärka Mathems varumärke och stimulera försäljning mot framför allt B2C-segmentet.

– Vi letade efter en långsiktig pr-partner som kunde stötta oss med idéer, planering och genomförande av aktiviteter inom framför allt marknads-pr. Spotlight visade snabbt den kreativitet, strategiska höjd och affärsförståelse som vi sökte, säger Lotta Olofsson, kommunikationschef på Mathem, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Pandemin har skapat tillväxtboom – så mår Mat.se och Mathems varumärken

Axel Lagerbielke, vd på Spotlight, kommenterar:

– Idag når Mathem mer än hälften av Sveriges hushåll, men fortfarande är det många potentiella kunder som inte känner till deras breda erbjudande. Det ska vi ändra på. Vi kommer bland annat att på olika sätt lyfta Mathem som ett bekvämt och smart alternativ till fysiska dagligvarubutiker. Ett alternativ som helt enkelt ger människor mer frihet att leva.

Arbetsgruppen på Spotlight består av Axel Lagerbielke, Isadora Cugler, Stefan Rydén, Karl Nelson och Ola Söderlind.

Amanda Törner (tjänstledig)

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

MathemByråvalSpotlightPR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News