Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Spotlight vinner Sverige för UNHCR

Publicerad: 5 September 2014, 13:30

Catrin Rising, kommunikationschef på Sverige för UNHCR

Insamlingsstiftelsen Sverige för UNHCR väljer kommunikationsbyrån Spotlight. – Att vi har fått förtroendet att kommunicera det arbete UNHCR driver känns hedrande, säger Isadora Cugler på Spotlight, i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Spotlight

Tillsammans med organisationen Clowner Utan Gränser inleder Sverige för UNHCR ett gemensamt projekt som ska se till att syriska barn på flykt i Libanon får gå i skolan.

I upphandlingen, där fem kommunikationsbyråer tävlade om uppdraget, valdes Spotlight ut för att under det kommande året kommunicera projektet på olika sätt.

Byråns första uppdrag blir att göra en kort film som ska öka medvetenheten kring projektet.

– Arbetsgruppen på Spotlight gjorde ett imponerande förarbete och kom med förslag, som var både kreativa och strategiska och framför allt genomförbara. Att de dessutom visade stort engagemang för både själva kommunikationsprojektet och för oss som organisationer är förstås ett extra plus i kanten, säger Catrin Rising, kommunikationschef på Sverige för UNHCR, i ett pressmeddelande.

Arbetsgruppen på Spotlight består av Karin Hallerbäck, Johanna Nytomt och Isadora Cugler.

– Det är svårt att ta in att så många små barn drabbats och drabbas av konflikten i Syrien. Att vi har fått förtroendet att kommunicera det arbete UNHCR driver för att skänka de här barnen trygghet och glädje igen, det känns hedrande, säger Isadora Cugler på Spotlight, i ett pressmeddelande.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

Spotlight

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.