Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Sprintcrowd väljer Åkestam Holst – vill konkurrera ut Runkeeper och Runtastic

Publicerad: 29 mars 2021, 08:11

Johan Östlund, vd Åkestam Holst, Philip Ahlqwist, CMO Sprintcrowd och Daniel Smedfors, projektledare Åkestam Holst.

Sprintcrowd beskriver sig själva som en app för ”live virtuell löpning” och ska slå mynt av pandemins ökade intresse för just löpning. När appen nu lanseras på bred front inleder de ett samarbete med Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Löparappen Sprintcrowd släpptes i höstas i en betaversion, när den fullskaliga versionen nu ska lanseras väljer de att inleda ett samarbete med Åkestam Holst. Sprintcrowd beskriver sig själva som världens första app för ”live virtuell löpning” och riktar sig främst mot långdistanslöpare. Under pandemin har möjligheterna till träning blivit färre och många har då vänt sig till löparspåren, något grundarna tror spätt på efterfrågan för en app som Sprintcrowd. 

– När Sprintcrowd hörde av sig kände jag verkligen att det var rena rama kismet, säger Daniel Smedfors projektledare på Åkestam Holst/NOA i ett pressmeddelande. En app som ligger så perfekt i tiden har potentialen att knuffa bort gigantiska varumärken som Nike Runkeeper, Adidas Runtastic, Garmin & Strava ut ur min och andras mobiler. Detta är något helt annat. Motiverande till tusen och framför allt kul! Möjligheterna till att få ut detta till många med hjälp av kreativ kommunikation är närmast oändliga.

CMO på Sprintcrowd är Philip Ahlqwist, medgrundare av Volontaire, som även på sin tidigare arbetsplats Maurten samarbetade med Åkestam Holst.

– I samtalen med några av de strategiska partnerskap vi har planerat så erbjöds vi alla möjliga olika byrånätverk via dem, men varför gå över Atlanten när vi har knivskarpa hjärnor nästgårds? Valet av Åkestam Holst var helt naturligt, och so far so great! säger Philip Ahlqwist, CMO på Sprintcrowd.

De första resultaten från samarbetet kommer enligt parterna att synas ”inom kort”.

– Chansen att få hjälpa Sprintcrowd revolutionera löparmarknaden med en bruttomålgrupp på i runda slängar 621 miljoner löpare är naturligtvis en synnerligen stimulerande uppgift för oss på Åkestam Holst, säger Johan Östlund, CEO på Åkestam Holst/NOA.

Arbetsgrupp

Daniel Smedfors, kundansvarig projektledare

Noah Bramme, kreatör

Andreas Karlsson, kreatör

Mimmi Morén, produktionsledare

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.