Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 6 november 2015, 09:40
Sveriges radio i upphandling.
Foto: Andreas Elgstrand
Sveriges Radio går ut i två mediebyråupphandlingar. Målet är att ha klart avtal i januari.
SR söker en mediebyrå som kan hjälpa till med bland annat medieköp, medieplanering, omvärldsbevakning och planning.
Sveriges Radio skriver i upphandlingen att företaget ska ha rätt att i vissa fall, såsom krissituationer, sköta annonsering i sociala medier direkt mot respektive plattform.
De söker även en mediebyrå för Berwaldhallens räkning. Arbetsuppgifterna är densamma för Berwaldhallen, men med tillägget print. Målet för båda är att driva försäljning och stärka varumärkena. Radiobolaget önskar skriva avtal på två år, med möjlighet till två års förlängning.
– Verksamheterna har använt olika mediebyråer under åren. Enligt vår preliminära tidsplan ska vi vara klara med upphandlingarna i slutet av januari, säger Kamrul Islam, inköpschef på SR, till Resumé.
Vad är avtalen värda?
– Vi brukar inte prata om det.
Sista dag att lämna anbud är den 18 december.