Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

SR väljer ANR BBDO

Publicerad: 12 Februari 2018, 14:18

I bild från vänster: Helena Engqvist, kommunikationsdirektör/Sveriges Radio, Pontus Karlsson, vd/ANR BBDO, Andreas Lönn, creative director/ANR BBDO, Åsa Kellner, Inhousebyråchef/Sveriges Radio, Hilda Carlsson, produktionsledare/ANR BBDO, Christian Rauch, biträdande kommunikationsdirektör/Sveriges Radio, Jenny Canborn, Digital Strateg/ANR BBDO, Sara Kolbäck, copywriter/ANR BBDO.

Foto: Pressbild/ANR BBDO

Höstens upphandling har nått sitt slut, och Sveriges Radio har gjort sitt val av reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOByråvalSveriges Radio

Valet föll på ANR BBDO som strategisk och kreativ byrå. Uppdraget startar omedelbart och omfattar bland annat att skapa engagemang kring public service-bolagets utbud.

– Vi är superglada och stolta över att vinna det här prestigeuppdraget. Alltså, verkligen jätte-jätteglada. Hela byrån hurrade och kramades när vi fick beskedet, säger Pontus Karlsson, vd på AND BBDO.

Uppdraget är såväl utmanande som spännande, menar vd:n.
– Fake news och vilseledande information har blivit en del av vår vardag och det kan vi inte acceptera. Sveriges Radios roll är därför viktigare än någonsin.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.