Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 12 februari 2018, 14:18
I bild från vänster: Helena Engqvist, kommunikationsdirektör/Sveriges Radio, Pontus Karlsson, vd/ANR BBDO, Andreas Lönn, creative director/ANR BBDO, Åsa Kellner, Inhousebyråchef/Sveriges Radio, Hilda Carlsson, produktionsledare/ANR BBDO, Christian Rauch, biträdande kommunikationsdirektör/Sveriges Radio, Jenny Canborn, Digital Strateg/ANR BBDO, Sara Kolbäck, copywriter/ANR BBDO.
Foto: Pressbild/ANR BBDO
Höstens upphandling har nått sitt slut, och Sveriges Radio har gjort sitt val av reklambyrå.
Valet föll på ANR BBDO som strategisk och kreativ byrå. Uppdraget startar omedelbart och omfattar bland annat att skapa engagemang kring public service-bolagets utbud.
– Vi är superglada och stolta över att vinna det här prestigeuppdraget. Alltså, verkligen jätte-jätteglada. Hela byrån hurrade och kramades när vi fick beskedet, säger Pontus Karlsson, vd på AND BBDO.
Uppdraget är såväl utmanande som spännande, menar vd:n.
– Fake news och vilseledande information har blivit en del av vår vardag och det kan vi inte acceptera. Sveriges Radios roll är därför viktigare än någonsin.
Mårten Färlin