Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 18 december 2015, 13:05
Starcom kammar hem Alcro-Beckers.
Foto: Press
Tikkurila, där varumärken som Alcro och Beckers ingår, väljer Starcom som sin nya mediebyrå.
Tikkurila har som mål att bli ledande inom färghandeln i Norden, Ryssland och Österuopa. I Sverige har koncernen en omsättning på över en miljard kronor och runt 300 medarbetare.
Samarbetet mellan Tikkurila och Starcom inleds vid årsskiftet.
– Vi är mycket glada för förtroendet och det ska bli roligt att påbörja detta arbete tillsammans. Tikkurila har en spännande historia och som marknadsledande i Sverige inom färg och färgrelaterade produkter vill de utmana branschkonventioner och leda utvecklingen, säger Liv Sandberg, Client Service Director och vice vd, Starcom Sverige, i en kommentar.
Uppdraget omfattar mediestrategi, medieplanering, medieköp samt SEM/Performance.
Arbetsgrupp Starcom Sverige:
Liv Sandberg, Client Service Director/Vice vd
Jolanda Warg, Client Service Director
Sara Rothman, TV Rådgivare
Emma Zanderholm, Digital Manager
Lisa Wolffelt, Digital Planner
Lotta Waldemar, Print & OOH Planner
Johan Stockmarr, Performance Director
Andreas Larsson, Insight Manager
William Sporre, Content Creation
Starcom har idag kunder som Svenska Kyrkan, Apotek Hjärtat och Spotify.