Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Starcom vinner Alcro-Beckers

Publicerad: 18 December 2015, 13:05

Starcom kammar hem Alcro-Beckers.

Foto: Press

Tikkurila, där varumärken som Alcro och Beckers ingår, väljer Starcom som sin nya mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

BeckersStarcomAlcroMediebyråer

Tikkurila har som mål att bli ledande inom färghandeln i Norden, Ryssland och Österuopa. I Sverige har koncernen en omsättning på över en miljard kronor och runt 300 medarbetare.

Samarbetet mellan Tikkurila och Starcom inleds vid årsskiftet.
– Vi är mycket glada för förtroendet och det ska bli roligt att påbörja detta arbete tillsammans. Tikkurila har en spännande historia och som marknadsledande i Sverige inom färg och färgrelaterade produkter vill de utmana branschkonventioner och leda utvecklingen, säger Liv Sandberg, Client Service Director och vice vd, Starcom Sverige, i en kommentar.

Uppdraget omfattar mediestrategi, medieplanering, medieköp samt SEM/Performance.

Arbetsgrupp Starcom Sverige:
Liv Sandberg, Client Service Director/Vice vd
Jolanda Warg, Client Service Director
Sara Rothman, TV Rådgivare
Emma Zanderholm, Digital Manager
Lisa Wolffelt, Digital Planner
Lotta Waldemar, Print & OOH Planner
Johan Stockmarr, Performance Director
Andreas Larsson, Insight Manager
William Sporre, Content Creation

Starcom har idag kunder som Svenska Kyrkan, Apotek Hjärtat och Spotify.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.