Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Stiftelsen bakom Järvaveckan inleder samarbete med Gullers grupp

Publicerad: 15 Juni 2020, 08:12

The Global Village är främst kända för Almedalsutmanaren Järvaveckan. För att ytterligare profilera själva stiftelsen inleder de nu ett samarbete med Gullers grupp.


Ämnen i artikeln:

JärvaveckanPrimeGullers Grupp

Järvaveckan grundades 2017 och arrangeras av den partipolitiskt och religiöst obundna stiftelsen The Global Village. Målet med veckan är att stärka demokratin och kontakten mellan socioekonomiskt utsatta områden och politiken. Förra året besökte 53 000 personer veckan.

Nu inleder The Global Village ett kommunikationssamarbete med Gullers Grupp för att profilera själva stiftelsen tydligare.

– Stiftelsen The Global Village är en äkta samhällsaktör som jobbar konkret för att skapa ett bättre land för alla. När de sökte en partner som kan hjälpa dem med sin viktiga mission kändes det helt självklart för oss som Sveriges främsta byrå för samhällsaktörer att erbjuda våra tjänster, säger Ulf Dahlqvist, vd för Gullers Grupp.

LÄS MER: Järvaveckans grundare: ”Jag blev svensk när jag kom till USA”

Uppdraget är på pro bono-nivå och Gullers grupp kommer bistå med både strategisk och operativ kommunikation.

– Stiftelsens verksamhet omfattar många fler aktiviteter än Järvaveckan och vi ser fram emot att kunna berätta mer om dem framöver. Vi samarbetar bara med organisationer och företag som delar vår vision att skapa en socialt hållbar samhällsutveckling, och är glada över partnerskapet med Gullers Grupp, säger Ahmed Abdirahman, grundare och vd för Stiftelsen The Global Village.

Fotnot: I en tidigare version av artikeln påstods att The Global Village och Järvaveckan brutit sitt samarbete med kommunikationsbyrån Prime, något som inte stämmer.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.