Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Stockholm Business Region till Fröjd

Publicerad: 16 Oktober 2019, 12:50

Efter en upphandling har Stockholm Business Region med dotterbolagen Visit Stockholm och Invest Stockholm Business Region valt Fröjd som ny digital partner Samarbetet är ett strategiskt för att utveckla koncernens digitala plattformar och närvaro.


Ämnen i artikeln:

FröjdDigitalbyråer

Inom ramen för samarbetet kommer Fröjd hjälpa bolagen att utveckla och lyfta den för besöksnäringen så viktiga digitala närvaron. Uppdraget består av strategisk rådgivning och design samt utveckling av flexibla och hållbara digitala tjänster och plattformar som skapar värde för målgrupperna.

– Stockholm Business Region, Invest Stockholm och Visit Stockholm är otroligt viktiga verksamheter i att utveckla vår stad. Koncernen har en hög ambition och extremt spännande digitala möjligheter som vi nu tillsammans kommer att arbeta med i full fart. Vi är så stolta över att ha fått förtroendet att vara en del av det arbetet. Vi har genom våra långa samarbeten med till exempel. Visit Sweden och Svenska Institutet också stor erfarenhet av att omsätta insikter till lösningar som ger stort värde för bolagens målgrupper, vilket gör detta samarbete om möjligt ännu mer roligt, säger Axel Bendrik, vd på Fröjd i en kommentar.

– För oss som Stockholms etablerings- och destinationsbolag är det viktigt att möta våra internationella målgrupper där de befinner sig. Med Fröjd som ny digital partner har vi förutsättningar att skapa spännande, innovativa och kostnadseffektiva lösningar som skapar mervärde åt stadens näringsliv och besökare genom hela användarresan, säger Staffan Ingvarsson vd Stockholm Business Region i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

FröjdDigitalbyråer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.