Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 18 februari 2021, 09:00
Foto: Ola Ericson
FLB Europa får uppdraget att marknadsföra Stockholm som etableringsdestination och turistmål.
Ämnen i artikeln:
FLB EuropaEfter att under vintern ha genomfört en upphandling inleder Stockholm Business Region ett samarbete med FLB Europa. SBR ägs av Stockholms stad och inkluderar även Visit Stockholm och Invest Stockholm. Avtalet är skrivet på 2+2 år och innefattar både strategiskt och kreativt arbete.
– Vårt uppdrag handlar om att bygga Stockholm som en attraktiv och självklar etablerings- och besöksdestination med ett internationellt konkurrenskraftigt näringsliv. Vi ser verkligen fram emot att nu ta nästa steg på den resan tillsammans med FLB Europa, säger Staffan Ingvarsson, vd på Stockholm Business Region.
Totalt lämnade tolv byråer anbud varav Garbergs, Kreab, Prime och Jung Relations vid sidan av FLB Europa gick vidare till slutomgång. I slutbedömningen valde SBR att lägga stor vikt vid kreativitet och FLB Europa tog hem uppdraget trots det näst högsta timarvodet.
– Vi är väldigt glada och stolta över att få vara med och bidra till detta viktiga arbete för Stockholm i tider av ovisshet och förändring. Dessutom känns det såklart extra bra med tanke på den gedigna upphandlingsprocess där man från bolagets håll i stor utsträckning fokuserat på kvalitet, säger David Becker, vd på FLB Europa.
Ämnen i artikeln:
FLB Europa