Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Stockholm Open väljer Pack Train som ny byrå

Publicerad: 26 Juni 2018, 11:04

Från vänster: Simon Aspelin, Ulf Björnemark (Pack Train), Henrik Stenmo och Jonas Elmblad

Foto: Pressbild

Intrum Stockholm Open har som målsättning att utveckla mötesplatsen för partnerföretag och inspirera återväxten till svensk tennis. I och med detta anlitar man nu byrån Pack Train.


Ämnen i artikeln:

Stockholm OpenByråvalPack Train

Pack Train grundades 2016 av Alexander Stempel och Joel Pallvik, som då lämnade pr-byrån Jung Relations, och Ulf Björnemark som tidigare lett undersökningsbolaget SSI.

På bara några år har byrån fått flera stora uppdrag. Bland annat jobbar man just nu med kunder som Hammarby Fotboll, Volkswagen, Nettbuss och Bromma Blocks.

Nu blir Pack Train Stockholm Opens nya byrå, och ska hjälpa till med att utveckla mötesplatsen för partnerföretag och inspirera återväxten till svensk tennis. Detta sker kort efter det att svenska Game Sets Events tagit över driften av Intrum Stockholm Open.

– Vi är inne i ett skede där vi ska utveckla evenemanget och i förlängningen även svensk tennis och Pack Train är den perfekta partnern för resan vi påbörjat. På kort tid har de etablerad sig som en sponsringsbyrå med både kreativ höjd och strategisk spets och de har ett imponerande track record, säger Henrik Stenmo, ansvarig för försäljning och marknadsföring på Intrum Stockholm Open.

Samarbetet med Pack Train innebär att Intrum Stockholm Open kommer fokusera mera på aktiveringar av olika partnerskap, jobba tätare med sina partners samt utveckla fler sponsringsbara rättigheter.

– Vi har jobbat mycket med utveckling av fotbollsrättigheter och gör det fortfarande så det ska bli riktig roligt att börja jobba med tennis också. Intrum Stockholm Open är ett av Sveriges mest anrika evenemang och med Game Set Events vid rodret känner vi att det finns en stor utvecklingspotential och vilja att tänka nytt och större, vilket passar oss, säger Ulf Björnemark, vd och medgrundare av Pack Train.

Den nordiska bankaktören DNB går in som huvudsponsor.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.