Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Stokke väljer B-Reel till global partner

Publicerad: 11 oktober 2021, 08:51

Sedan lanseringen av Tripp Trapp har Stokke varit ett välkänt varumärke för barnprodukter. Nu inleds ett samarbete med byrån B-Reel.


Ämnen i artikeln:

B-reel

Stokke fick förra året en ny ledning och har därmed inlett en förändringsresa, enligt ett pressmeddelande. Tillsammans med Stockholmsgrundade B-Reel för man nu ut kampanjen ”Roomates wanted”, som är en del av det nya konceptet ”Here we grow”. Det är en ny visuell identitet och varumärkesplattform, som ska etablera Stokke som samlingspunkten för föräldrar med en modern syn på föräldraskap.

Samarbetet har pågått sedan våren 2021 och det här är alltså första kampanjen som rullas ut under detta.

– Det är ett hedersuppdrag att få jobba med ett av Skandinaviens starkaste varumärken, som förkroppsligar synen på föräldraskap från vårt lilla hörn av världen. Vi tror världen behöver mer av Stokke, och det vill vi bidra till, säger Oscar Erlandsson, MD på B-Reel i Stockholm, i ett pressmeddelande.

– I B-Reel fann vi en partner som förstår vår historia, men ännu mer vår framtid, med ett självklart globalt perspektiv. ‘Roommates wanted’ är bara startpunkten för oss, men vi har redan efter ett halvår kommit långt, säger Helene Abel Hansen, CMO på Stokke.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-reel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.