Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 11 Maj 2020, 12:00
Hela arbetsgruppen från Teams.
Foto: Press
Skruf flyttar tillbaka varumärkesansvaret till Sverige.
Ämnen i artikeln:
Berntzon BylundSnusbolaget Skruf väljer Berntzon Bylund som sin nya byrå, efter en större pitch. Därmed sköter nu reklambyrån det strategiska arbetet för snusbolagets varumärken och produkter i Sverige och Norge, men också designarbete och marknadsföring.
Skruf, som grundades 2002, ägs i dag av det brittiska tobaksbolaget Imperial Brands och omsätter 1,6 miljarder kronor enligt den senaste årsredovisningen för 2019/2018.
– Skruf är ju en fantastisk framgångssaga och en utmanare på marknaden, så det känns väldigt spännande att få hjälpa dem till fortsatta framgångar, säger Joachim Berntzon, strateg på Berntzon Bylund.
I och med det nya samarbetet flyttar Skrufs varumärkesansvar tillbaka till Sverige, något som tidigare skötts tillsammans med Tyska byråer.
– Allt varumärkesarbete sker i nära samarbete mellan våra centrala och lokala organisationer, men vi vill nu arbeta nära en lokal byrå med goda kunskaper om våra marknader och dess konsumenter, säger Johan Girell Bergman, Brand Strategy Manager på ägarbolaget Imperial Brands.
Arbetsgrupp Skruf
Camilla Lockwed, Marketing Manager
Julia Mononen, Consumer Marketing Manager
Johan Girell, Brand Strategy Manager
Pär Danielsson, Brand Strategy Manager
Daniel Johansson, Trade Marketing Manager
Emil Åkerlund, Trade Marketing Manager
Petra Almqvist, Procurement Manager
Arbetsgrupp BerntzonBylund
Hanna Carlsson, Operativ Projektledare
Dominic Pickard, Design Director
Sten Åkerblom, Art Director
Patrik Dunard, Art Director
Daniel Holmgren, Copywriter
Fredrik, Göras, Fotograf
Alba Danielsson, junior projektledare
Jesper Löfgren, Projektledare
Joachim Berntzon, Strateg och KAM
Ämnen i artikeln:
Berntzon Bylund