Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Storsatsande juristbyrå väljer Isobar

Publicerad: 16 Juni 2017, 12:35

Nordens största juristbyrå Fondia väljer Isobar som övergripande strategisk partner samt reklam- och kommunikationsbyrå


Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis NetworkIsobarIProspectKommunikationsbyråer

Efter att ha gått vinnande ur Fondias pitch får Isobar uppdraget att bygga juristbyråns varumärke i Sverige. I uppdraget ingår strategi, idé- och konceptarbete, PR och produktion. Fondia har funnits i Sverige i några år men har huvuddelen av verksamheten i Finland där man har ett hundratal anställda. Inom de närmsta åren hoppas man kunna växa sig lika stora på den svenska marknaden.

– Vi har precis blivit noterade på First North och har sedan en tid sett ett behov av en ny strategisk kommunikationspartner i Sverige. Valet föll på Isobar, som utmanade vår brief och gav ett helhetstänk kring kommunikation som vi verkligen tror på. Fondias målsättning är att genom unika erbjudanden inom digitala legala tjänster, utmana och förnya marknaden för affärsjuridiska tjänster. Vi utvecklar nya digitala verktyg för att öka transparensen och effektivisera den juridiska processen, säger Niclas Gottlieb, vd på Fondia i Sverige.

I uppdraget ingår även eventmarknadsföring, en del där Isobar kommer att samarbeta med MKTG, och SEO/SEM där man samarbetar med iProspect. Alla tre byråer är en del av Dentsu Aegis-nätverket.

– Självfallet är det roligt med en ny, spännande disruptiv kund inom juridiken, en bransch som alltför länge setts som oföränderlig. Extra kul blir det när vi kan dela glädjen med två andra byråer i vårt nätverk!, säger Helene Schöldsten, account director på Isobar.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.