Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Storsatsande nätläkaren Doktor.se väljer Honesty

Publicerad: 15 Juni 2020, 13:23

Walter Naeslund (Honesty), Leo Heijbel (Doktor.se) och Julia Anjou (Honesty).

Nyligen tog Doktor.se in en halv miljard i riskkapital för att fortsätta sin expansion. Nu inleder de ett nytt samarbete med Honesty som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Doktor.seHonesty

De allra flesta företag har påverkats negativt av coronapandemin och de smittskyddande åtgärderna, samtidigt finns en rad tydliga vinnare. En av kategorierna som de senaste månaderna upplevt ett högtryck är nätläkarna, däribland Doktor.se. Nu väljer de Honesty som ny reklambyrå.

– På doktor.se vill vi bygga framtidens vård och hos Honesty hittade vi en partner som har den strategiska skärpa, kreativitet och hantverk som krävs för att vi ska nå våra mål. Vi har en viktig resa framför oss och det gäller att kunna tänka både två och tre steg framåt nu, samtidigt som vi behöver kunna vara snabba och flexibla nog att producera saker på volley. Att Honesty har designbyrån A+X i gruppen var också en central pusselbit för oss, säger Leo Heijbel, CMO på Doktor.se. 

Enligt preliminära siffror som Di Digital tagit del av omsatte Doktor.se förra året 350 miljoner kronor samtidigt som de gjorde en förlust på 145 miljoner kronor. Så sent som i maj stängde de en finansieringsrunda på 400 miljoner kronor. I finansieringsrundan värderades bolaget till 1,7 miljarder kronor. En del av de nya pengarna ska användas till att fortsätta den satsning på fysiska vårdcentraler som Doktor.se inlett. Doktor.se siktar även, precis som Kry, på att expandera ut i Europa.

– Vi jublar såklart. Att få vara med att ta den svenska sjukvården in i framtiden är inspirerande, både som yrkesperson och som människa. Vi har satsat stenhårt på att bygga upp framtidens byråerbjudande med byrågruppen Honesty, A+X och Poetic, och det känns oerhört skönt att det tas emot så väl, säger Walter Naeslund, vd på Honesty.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Doktor.seHonesty

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.