Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Strive inleder samarbete med Omnicoms uppstickare

Publicerad: 3 september 2018, 08:12

Foto: Montage: Andreas Elgstrand

Strive, en nykomling på den svenska streamingmarknaden, väljer Hearts & Science som sin mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

ByråvalHearts & Science

Både Hearts & Science och Strive är nykomlingar på den svenska marknaden, även om de två är väl etablerade internationellt.

Omnicom-ägda Hearts & Science har funnits på den svenska marknaden sedan februari 2018 och leds av Ali Tajbakhsh. Byråns pitch är att deras unika datainsamlingsförmåga leder till avgörande insikter och en målgruppsnära kommunikation. På klientlistan syns bland annat storkunden ComeOn!

För Strive kommer Hearts & Science bland annat jobba med performance marketing.

– Hearts har snabbt satt sig in i vår affär och köpt in på våra tillväxtmål. De arbetar integrerat med vår organisation och bidrar med kompetens genom hela kedjan, från målgruppssegmentering till produktion och riktade köp av media, säger Kristian Hysén på IMG som äger Strive.

På den svenska marknaden har Strive säkrat sändningsrättigheterna till Serie A och La Liga.

– Strive utmanar den gamla modellen där sporträttighet sålts av en distributör, och köpts av konsumenten i paket. Här finns möjligheten att etablera en a la carte-meny där konsumenten bara väljer det man är intresserad av. Det ställer också stora krav på hur man kommunicerar vilket är en spännande utmaning, säger Björn Lindgren, COO Hearts & Science.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråvalHearts & Science

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.