Byråval
Summerburst tar in ny byrå – och marknadschef
Publicerad: 25 oktober 2016, 12:48
Anna-Clara Olofsson blir marknadschef för Summerburst.
Foto: Patricia Wiberg
Anna-Clara Olofsson blir marknadschef för Summerburst och tar hjälp av DPLA Labs för att lyfta housefestivalen till nästa nivå.
FT
Fredrik Thambert
I fjol tog Live Nation över Stureplansgruppen Live med festivalerna Summerburst och Lights. Nu vill de utveckla de båda varumärkena, samt deras övriga arrangemang inom dansmusik-genren. Därför rekryteras Anna-Clara Olofsson som marknadschef för segmentet.
Hon kommer närmast från Walt Disney Company Nordic där hon arbetat som PR-ansvarig för bolagets biotitlar samt varit med i utvecklingen av företagets digitala närvaro på den nordiska marknaden.
– Det känns svinbra att Anna-Clara nu är en del av Live Nation och drivande i arbetet kring Summerburst som varumärke. Med sina erfarenheter från underhållningsbranschen blir hon en viktig del i den ständiga utveckling som Summerburst och dansscenen står inför, säger Therese Liljedahl, Marketing & Nordic Partnership Director på Live Nation i ett pressmeddelande.
Live Nation meddelar också att hybridbyrån DPLA Labs anlitas för lanseringen av nästa års festival. De arbetar idag gränsöverskridande mellan strategi, koncept och kommunikation.