Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Svensk Filmindustris nya byråer

Publicerad: 6 November 2015, 10:16

SF ska bli bättre anpassade till en digital värld.

Foto: SF.

Svensk Filmindustri (SF) väljer att ta ett nytt grepp kring sin kommunikation. Därför anlitar de River och Lennox PR som tillsammans ska utgöra deras team.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerRiverPR-ByråerSF AnytimeLennox PR

SF har under året arbetat med sin interna organisation för att möta den ökade digitaliseringen. Nu tar de ytterligare ett kliv genom att välja byråer som ska funka för den nya tiden.
– Vi behöver bli än snabbare och mer samordnade i all vår kommunikation för att möta de utmaningar vi ser framöver, säger Johan Masironi, head of Nordic marketing and PR på SF i en kommentar.

Som huvudbyrå plockar de in River. De ska tillsammans med den nystartade pr-byrån Lennox utgöra "SF Agency". Arbetsgruppen leds av Daniel Matsuda som kundansvarig, Johanna Borgström som projektledare, Zeke Tastas som kreativt ansvarig och Lennox PR är fullt integrerat i teamet med Robert Svensson och Siri Andersson.
– Tanken är att teamet från River och Lennox ska jobba integrerat med vår organisation, snarare än att vi arbetar som i en klassisk beställar-/byrå-relation, enligt Elsa Berg, head of corporate communication på SF.

SF och River har arbetat ihop tidigare, och det är främst byråns digitala profil som gör att de får förtroendet som huvudbyrå.
– River imponerar med sin kreativa höjd och strategiska djup det känns tryggt att ha dem som partner i den resan vi har framför oss. Dessutom är de filmälskare. De förstår vår verksamhet, säger Johan Masironi.

Pr-byrån Agency har tidigare har uppdraget för SF Anytime. Det avtalet avslutas i samband med upphandlingen.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.