Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Svenska influencerbolaget sluter globalt avtal med magasinsjätten

Publicerad: 15 Maj 2020, 09:29

Viktoria Wyckman, global kreativ chef, och Martin Garbarczyk, grundare av Relatable.

Svenska Relatable blir Condé Nasts, med varumärken som Vogue, GQ, Wired och The New Yorker globala influencerpartner.


Ämnen i artikeln:

Condé NastRelatable

Condé Nast är världens mest anrika publisher inom magasinsområdet. Bolaget har gjort sig kända för sina sina ”glossys” som Vogue, GQ, The New Yorker, Vanity Fair och Wired. Nu sluter de ett globalt avtal med den svenska influencer-plattformen Relatable. Framöver kommer Relatable att vara strategisk partner i Condé Nasts influencerkampanjer.

– Med Condé Nasts kreativa ögon, respekt och trovärdighet inom modebranschen och vår förmåga att fort snappa upp ’up and coming’ kreatörer inom fashion och populärkultur, som i sin tur har en förmåga att skapa content i världsklass och i skala till rätt målgrupper på ett effektivt sätt så ser vi en otrolig potential i att jobba tillsammans, vilket känns otroligt spännande och kul, säger Viktoria Wyckman, global kreativ chef på Relatable.

Relatable har de senaste åren växt fram till en av Sveriges mest framgångsrika influencerplattformar. Bolaget jobbar bland annat med ett index på cirka 20 miljoner influencers som delas in efter engagemang, kategorier, vertikaler och typ av stil. Förra året lanserade de även en tjänst där varumärken och byråer kan ta hjälp av frilansande kreatörer för att ta fram innehåll till de egna kanalerna.

– Sen vi drog i gång för fyra år sedan i Januari 2016 så har vi byggt Relatable kring tron att kreatörer/talent/influencers kommer få en mycket större roll inom marknadsförings- och innehållsproduktions-området. Jag är så oerhört stolt över det här partnerskapet, över hela vårt team och varenda kollega som bidragit till detta och det förtroende vi får från Condé Nast. Det var en en lång och svår pitch process, och att vinna den är ett så otroligt starkt kvitto för hela vårt team. Det bevisar att vi gör många saker rätt och att vi fortsätter att tänja på gränserna tillsammans med våra kunder och partners, säger Martin Garbarczyk, grundare av Relatable.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Condé NastRelatable

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.