Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Svenska Spel väljer OMD

Publicerad: 31 mars 2017, 14:15

Foto: Flickr/Susanne Nilsson

Statliga Svenska Spel väljer mediebyrån OMD.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelOMDIProspectByråvalMediebyråer

Efter att i slutet av 2016 gått in i offentlig upphandling väljer nu Svenska Spel samarbete med OMD för mediebyråtjänster. Företaget Iprospect kommer att sköta SEA och SEO för alla Svenska Spels varumärken.

Avtalet innebär en tiodagarsspärr där Svenska Spel avvaktar med att kommentera upphandlingen ytterligare.

Bland Svenska Spels varumärken finns bland annat Triss, Lotto och Stryktipset. I koncernen ingår även Casino Cosmopol. Bolaget har cira 2 100 anställda.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News