måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Svenska Spel väljer OMD

Publicerad: 31 mars 2017, 14:15

Foto: Flickr/Susanne Nilsson

Statliga Svenska Spel väljer mediebyrån OMD.

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelOMDIProspectByråvalMediebyråer

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Efter att i slutet av 2016 gått in i offentlig upphandling väljer nu Svenska Spel samarbete med OMD för mediebyråtjänster. Företaget Iprospect kommer att sköta SEA och SEO för alla Svenska Spels varumärken.

Avtalet innebär en tiodagarsspärr där Svenska Spel avvaktar med att kommentera upphandlingen ytterligare.

Bland Svenska Spels varumärken finns bland annat Triss, Lotto och Stryktipset. I koncernen ingår även Casino Cosmopol. Bolaget har cira 2 100 anställda.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev