Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Svenska Spels jätteupphandling klar – DDB Stockholm tappar storkund

Publicerad: 20 april 2017, 08:21

DDB Stockholm tappar uppdragen för Svenska Spel efter flera år.

Svenska Spels pitch för kommunikationstjänster som drog igång i höstas har nu avslutats. Bland annat står det klart att Perfect Fools och Bloomy Ideas tar över uppdragen som DDB Stockholm tidigare har haft.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelReklambyråerDDB StockholmBloomy IdeasPitchVarumärke

Svenska Spels omfattande upphandling har pågått i flera månader. Den leverantör som går vinnande ur miljonrullningen och tilldelas kontrakt inom anbudsområdet strategisk och kreativ byrå är följande partners:  

Turspel: King
Strategisk och kreativ byrå modervarumärket: Bloomy Ideas
Strategisk och kreativ byrå sport- och nätspel: Perfect Fools
Marknads-pr för modervarumärket, turspel, sportspel, nätspel och Casino Cosmopol: Jung Relations
Designbyrå: Happy Forsman & Bodenfors
Kommunikationsstöd inom public affairs och corporate communication:  JKL

– Vi har under upphandlingsprocessen haft förmånen att ta del av ett stort antal anbud av mycket hög kvalitet från några av Sveriges absolut vassaste byråer. Efter en intensiv process och noggrann utvärdering ser vi nu fram emot att teckna avtal med sex vinnande leverantörer, säger Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.

FOTNOT:
I utvärderingen tittade Svenska Spel på både pris och kvalitet. Den kvalitativa utvärderingen baserades på leverantörernas svar på för varje anbudsområde anpassade fiktiva uppdrag, som var och ett utvärderades utifrån tre kriterier. Den leverantör som erhöll den högsta poängen sammantaget för pris och kvalitet tilldelades avtalet inom respektive anbudsområde.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.