Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Svenska Spels pr-chef startar byrå

Publicerad: 21 september 2016, 09:09

Svenska Spels pr-chef Martin Askman går vidare till egen verksamhet i kommunikationsbyrån Change The Word.


Ämnen i artikeln:

KommunikationsbranschenSvenska Spel

Martin Askman har 18 års branscherfarenhet som anställd kommunikatör och i roller som pr-chef, presschef och kommunikationschef. Han kom till Svenska Spel efter åtta år på PwC och blev kvar i två år.

Byråns målsättning är att hjälpa mindre och medelstora företag att bli synliga i medielandskapet och förflytta varumärket genom kommunikation. Parallellt kommer byrån att inrikta sig på samhällsutveckling med företaget i centrum.

– Det finns en outnyttjad potential i svenskt näringsliv att stärka varumärket och medarbetarnas engagemang genom egna samhällsprojekt. Satsningar som utgår från företagens verksamhet och som engagerar medarbetarna hela vägen från idé till utförande, säger Martin Askman.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.