Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Svenskbyrån fick ett land som kund i direktsändning

Publicerad: 2 juni 2014, 11:05

Foto: Skärmdump.

New York-byrån Strawberry Frog, grundad av svenska Karin Drakenberg, ska marknadsföra Albanien. Det fick de veta i direktsändning i albansk tv.


Albanien ska lansera sin största turismkampanj någonsin och har valt New York-baserade reklambyrån Strawberry Frog och Washington DC-baserade APCO Worldwide som sina huvudbyråer. Strawberry Frog, som grundades av svenska Karin Drakenberg, köptes upp av APCO Worldwide 2012.

Byrån fick veta att de hade valts som huvudbyrå genom en direktsändning i albansk tv.

– Vi är exalterade över att arbeta med Albanien. Miljoner av turister är i färd med att upptäcka de orörda stränderna och autentiska städerna i Östeuropa och Albanien är på väg uppåt, säger Karin Drakenberg.

Kampanjen "Go On Your Own Way" kommer att lyfta fram Albaniens okända arv och attraktioner. Strawberry Frog kommer att ha fokus på att skapa ökad turism, medan APCO kommer att fokusera på att förbättra handel och investeringar i landet.

Kampanjen kommer att rulla ut globalt de kommande månaderna.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.