Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Svensson checkar in – ska marknadsföra hotellfrukost

Publicerad: 13 januari 2015, 09:38

Svensson ska sälja fler ägg åt Best Western.

Foto: Colourbox.

Reklambyrån Svensson har fått en ny kund i Best Western. Byrån ska nu ta sig an uppdraget att kommunicera kring hotellkedjans frukostar.


Ämnen i artikeln:

Svensson

Enligt Best Western själv har de flera kommunikativa utmaningar framför sig – och valde Svensson för att de tyckte att byrån bäst motsvarade deras behov.

– Svensson har presenterat digitala strategier och idéer både online och offline för att lösa dem. De visar på stora insikter och utmanar oss på rätt sätt både när det gäller vår affär, vårt erbjudande och vårt varumärke, säger Tommy Evin, marknadschef på Best Western Hotels.

Under året har hotellkedjan använt tv-kocken Tina Nordström för att marknadsföra sin frukost – och just frukosten är något de ska fortsätta satsa på att kommunicera kring.

– Undersökningar visar att frukosten, näst efter läget, är den viktigaste faktorn när man väljer hotell, till och med viktigare än priset, säger Tomas Carrfors, copywriter på Svensson.

De båda parterna jobbar just nu med att producera en film och en digital kampanj för konceptet som kommer att börja under det första kvartalet i år.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Svensson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.