Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Sveriges annonsörer väljer pr-byrå – JMWGolin får uppdraget

Publicerad: 7 september 2022, 09:37

JMWGolin kommer stötta Sveriges annonsörer i medierelationer och kommunikation samt arbeta med strategisk rådgivning och kommande kampanjer.


Ämnen i artikeln:

JMWGolinSveriges AnnonsörerPRNyheter

Sveriges annonsörer har valt ny samarbetspartner kring pr och kommunikation. Det blir JMWGolin som får uppdraget. Uppdraget innefattar bland annat strategisk rådgivning och konceptualisering, och målet är att tillsammans stärka och utveckla marknadskommunikationen och bilden av Sveriges annonsörer bland medlemmarna. 

– Digitaliseringen har gett marknadsförare nya möjligheter men också nya utmaningar. Vi sökte en byrå som kan hjälpa oss att utveckla vår kommunikation och vårt val föll i slutspurten på JMWGolin. Vi fångades av JMWGolins smarta inriktning: integrerad kommunikation med en stabil ryggrad i förtjänad uppmärksamhet, säger Hanna Riberdahl, vd på Sveriges annonsörer, i ett pressmeddelande.

Den första kampanjen kommer rullas ut inom kort, och JMWGolin kommer också stötta arbetet med medierelationer och kommunikation i förtjänade kanaler.

Arbetsgruppen på JMWGolin består av Louise Leo, Joakim Karlsson, Filip Lindquist, Samuel Garlöv och Ebba Carlsson. Från Sveriges annonsörers sida är det Hanna Riberdahl, Stina Melin och Matilda Nordfeldt. 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.