Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Sveriges olympiska kommitté väljer Bang Agency

Publicerad: 9 augusti 2021, 11:40

Idrottsminister Amanda Lind välkomnar de svenska medaljörerna på Sweden Arena 2021.

Foto: August Dellert, BANG Agency

Sveriges olympiska kommitté väljer Bang Agency som kommunikationsbyrå inför eventet Sweden Arena, som går av stapeln i samband med vinter-OS 2022.


Ämnen i artikeln:

BangSOK

Bang Agency kommer som partner agera både reklam- och eventbyrå för Sweden Arena, som är SOK:s eventkoncept, det framgår i ett pressmeddelande. Sweden Arena fungerar som en mötesplats för fans och företag som vill ta del av de olympiska spelen. 

– Man kan säga att vi jobbar som externa kolleger till teamet hos Sveriges olympiska kommitté. Extra kul är att vårt byråteam varit med och skapat konceptet från början, säger Patrick Walldén, grundare och vd för Bang i ett pressmeddelande.

Sweden Arena-konceptet lanserades i samband med OS i Pyeongchang 2018. Konceptet skapades av Bang Agency och Brand Arena Nordic Group.

– Sweden Arena är ett eventkoncept som kompletterar våra andra rättigheter inom SOK. Det inkluderar både digitala kampanjer och fysiska events, berättar Anna Lundin, projektansvarig på Sweden Arena, i pressmeddelandet.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

BangSOK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News