Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Swedish Match väljer Mirum

Publicerad: 4 Oktober 2019, 12:28

Mirum: Johan Norlund, Anna-Karin Lundgren, Fredrik Achatius, Andreas Mattson, Morten Haargaard. Swedish Match: Jean-Louis Ravel, Filip Wahlstöm.

Foto: Pressbild

Swedish Match anlitar Mirum Stockholm för att gjuta nytt liv i varumärket Cricket.


Ämnen i artikeln:

MirumByråvalSwedish Match

Cricket har funnits sedan 1961 och är en av världens största tillverkare av tändare. Swedish Match och Mirum Stockholm har nu inlett ett samarbete för att ta varumärket till en ny position.

Arbetet, som inleddes i våras, innefattar bland annat ett varumärkesarbete, en ny identitet samt ett koncept för alla typer av kommunikation som ska börja rullas ut 2020.

– Cricket har en fantastisk historia. 1961 lanserade vi världens första engångständare och
sedan dess har Cricket stått för många innovationer med fokus på kvalitet och säkerhet. Nu vill vi tydligare positionera Cricket globalt och se till att varumärket står sig in i framtiden. Vi samarbetar med Mirum Stockholm för att sätta en ny varumärkesplattform, identitet och varumärkeskoncept. Förutom det jobbar vi även med produktutveckling med fokus på hållbarhet för att Cricket ska stå sig in i framtiden. För oss är det den största satsningen på många år, säger Filip Wahlström, affärsutvecklingschef på Swedish Match, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

MirumByråvalSwedish Match

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.