Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Synoptik väljer byrå – genom speeddejting

Publicerad: 1 Mars 2016, 11:31

Synoptik har hittat en ny byrå i The Store.

Foto: Pressbild från ett annat tillfälle.

De flesta brukar förknippa speeddejting med att välja en ny partner. Men det går också att välja en ny byrå genom tillställningen. Det har nämligen optikkedjan Synoptik gjort – där valet föll på The Store.


Ämnen i artikeln:

Synoptik

The Store ska hjälpa Synoptik med CRM, annonsproduktion och digitala kampanjer. Byråvalet skedde efter en speeddejting anordnad av företaget Live Relations, som anordnar evenemang med fokus på tidseffektivitet.

Synoptik träffade en handfull matchade byråer under en förmiddag med 20 minuter vardera. Sedan valdes tre av dem ut som Synoptik träffade på tu man hand.

Enligt Synoptiks marknadschef Lottie Funck Ekelund underlättade speeddejtingen byråvalet på grund av att det var snabbare och smidigare än om de på egen hand skulle ha genomfört en traditionell byråpitch.

– Vi är glada att vi hittat The Store tack vare evenemanget. The Store kan hjälpa Synoptik att ta nästa steg nu när vi är i en kraftig expansionsfas. The Store är rätt samarbetspartner för oss när det kommer till kampanjer, nyöppningar och arbete både i traditionella och digitala medier, säger Lottie Funck Ekelund i ett pressmeddelande.

The Stores uppdrag gäller produktion. Garbergs är fortfarande kreativ byrå.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Synoptik

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.