Byråval
Synoptik väljer Isobar
Publicerad: 22 maj 2017, 13:47
Optikerkedjan Synoptik väljer Isobar som ny byrå med ansvar för sociala medier.
FT
Fredrik Thambert
Synoptik jobbar redan idag med Isobars systerbyrå Carat. Nu ska de hjälpa kedjan att bli bättre på sociala medier. I uppdraget ingår löpande rådgivning och produktion av kreativt innehåll för Synoptiks sociala kanaler, liksom strategiskt arbete och community management.
– Sociala medier är en allt viktigare del av vår kommunikationsstrategi och vi behöver en partner som kan hjälpa oss att skapa engagerande och relevant innehåll. I Isobar har vi hittat en stark partner som har såväl strategisk som operativ kompetens och därtill uppnår vi synergier i mediaköpen som sker via systerbyrån Carat, kommenterar Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör på Synoptik i Sverige.
Arbetet drar igång på allvar till sommaren:
– Vi är väldigt glada över förtroendet som Synoptik ger oss i och med det här uppdraget. Synoptik är ett starkt varumärke, men verkar i en ganska generisk bransch. Vi hoppas kunna bidra med strategisk höjd och kreativitet och är väldigt entusiastiska inför uppgiften att tillsammans med Carat skapa något riktigt bra för Synoptik, säger Helena Skarle, PR & Social Media Director på Isobar.