Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Systemair väljer Vinter

Publicerad: 10 februari 2021, 09:09

Framöver kommer Vinter att hjälpa teknikbolaget med sitt employer branding-arbete.


Ämnen i artikeln:

Vinter

Teknikföretaget Systemair, som jobbar med värme, ventilation och luftkonditionering inleder ett samarbete med kommunikationsbyrån Vinter gällande employer branding. Inledningsvis, på grund av de rådande omständigheterna, kommer arbetet att ske via videomöten.

– Det känns givetvis lite speciellt att starta en så viktig resa på detta sätt. Men det är ett angeläget arbete när vi ska lyckas attrahera nya medarbetare och bygga ännu starkare band till de som redan jobbar hos oss, säger Sofia Rask, vd på Systemair i Sverige.

Enligt Vinter själva innebär det ytterligare en kund inom ett affärsområde som de senaste åren växt ordentligt.

– Det är inte konstigt att det blivit så. Det är tufft att rekrytera idag, kvalificerad arbetskraft är en värdefull råvara. Det är hård konkurrens mellan exempelvis nya coola start-ups och stora fina bolag som Systemair. Om man inte spetsar sitt erbjudande blir det svårt att locka till sig ny arbetskraft. Idag handlar det väldigt mycket om det högre syftet när vi väljer arbetsgivare, och här finns mycket bra att bygga på när det kommer till Systemair, säger Magnus Ahlqvist, kundansvarig strateg på Vinter.

Systemair grundades 1974 i Skinnskatteberg. I dag jobbar cirka 6000 anställda inom koncernen, varav 400 i Sverige, som har verksamhet i 50 länder. Totalt omsätter bolaget 9 miljarder kronor.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Vinter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.