Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

T-Röd går online

Publicerad: 21 Maj 2015, 12:23

T-Röd ger sig in i den digitala världen.

Nu ska bolaget bakom T-Röd ta ett digitalt helhetsgrepp. Till sin hjälp anlitar de webbyrån Oxys.


Ämnen i artikeln:

Digitala byråer

När du tänker på T-Röd kanske du främst förknippar det med spritkök eller människor med grava alkoholproblem. Men faktum är att det är ett av våra kändaste varumärken, och tillsammans med den övriga familjen T-Blå, T-Gul och T-Grön omfattar den en lång rad användningsområden.

Nu har Kemetyl som är bolaget bakom produkterna bestämt sig för att gå all in på det digitala området. För att utveckla sin kommunikation och plattformar har det tagit in Oxys.

– Oxys förstår vår affär och hjälper oss att få ett digitalt helhetsgrepp om våra produkter och erbjudanden. Webben är en av våra absolut viktigaste kommunikationskanaler och Oxys tar fram digitala lösningar som är både smarta och kreativa, säger Mette Rehnström, marknadsdirektör på Kemetyl, i en kommentar.

Delar i satsningen är en mobilanpassad sajt och en nylanserad webbshop som Kemetyl hoppas attrahera nya målgrupper.

– T-serien lanserades redan på 70-talet och är ett av Sveriges mest kända varumärken. Vi är taggade till tusen. Vi ser fram emot att fortsätta jobba som en aktiv digital partner för att lyfta Kemetyls produkter och öka försäljningen, kommenterar Olle Lidbom, vd på Oxys.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Digitala byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.