Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Taxiapp väljer Spotlight

Publicerad: 18 april 2017, 11:35

Mytaxi anlitar Spotlight PR för att marknadsföra tjänsten i Sverige.


Daimler-ägda Mytaxi är världens första taxiapp och lanserades på den svenska marknaden i fjol. I Tyskland är appen en stor aktör på marknaden men i Sverige är den fortfarande hyfsat okänd. Det vill man ändra på.

– Vi är nyetablerade och är därför relativt okända i Sverige, men vi har höga tillväxtambitioner. Därför behöver vi en engagerad och kreativ byrå som förstår vår affär och som kan hjälpa oss att öka kännedomen, samt positionera oss på marknaden. Vi tycker att det känns jätteroligt att arbeta med en byrå som förstår våra behov så väl, säger Vida Wachtmeister, marknadschef på mytaxi, i ett pressmeddelande.

Teamet på Spotlight består av Susanna Salomon, Axel Lagerbielke, Olle Dahlqvist och Stefan Rydén.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.