Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

TBS ska lyfta Ticket

Publicerad: 12 Maj 2014, 10:55

Anna Karlsson.

Tv-reklam är för dyrt. I stället är print och digitalt de primära kanalerna i Tickets marknadsföring, Nu har bolaget anlitat TBS som ny mediebyrå för den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

MedievalTBSByråvalMediebyråer

Ticket, som tidigare haft Maxus som mediebyrå, har nu i stället valt att anlita TBS.

– Vi ville jobba med TBS eftersom de är extremt bra på att förstå detaljisters affär, säger Anna Karlsson, marknadschef på Ticket Privatresor.

Anna Karlsson kom till Ticket från Unilever i höstas. De senaste månaderna har hon dragit upp riktlinjerna för kommunikationen.

Tickets reklambyrå Jung von Matt och mediebyrån TBS kommer att jobba ihop med att profilera Ticket som den primära boknings- och servicesajten vid köp av resor.

– För vår del handlar det inte om inspirationsreklam av den typ som resebolagen använder sig av. Vi inriktar oss på att trycka på vår roll som en hjälp i bokningsdjungeln, vare sig det är på nätet, i telefon eller i butik, säger Anna Karlsson.

Tv-reklam är för dyrt för Tickets marknadsföringsbudget. I stället inriktar sig bolaget på print, digitalt och där kunderna befinner sig i övrigt.

Fortfarande är det bra tryck på folk som bokar sommarsemester. De riktigt stora bokningsmånaderna annars är januari och september.

Men Ticket annonserar ganska jämnt under året, och digitalt lägger bolaget stor vikt vid att synas på sökrelaterade plattformar, som exempelvis Google.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.